بازگشت دوباره نوکیا؛ آیا نوکیا به بازار گوشی های هوشمند باز خواهد گشت؟
يكشنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۳، ۰۵:۳۴ ب.ظ
ثبت شده در 1393/08/06 16:13


همانطور که میدانید تابستان سال گذشته مایکروسافت بخش تولید تلفنهایهوشمند نوکیا را با پرداخت ۷.۲ میلیارد دلار به تصاحب خود در آورد و این کمپانی فنلاندی در پی قراردادی که با شرکت مایکروسافت منعقد کرد، اجازه استفاده از نام نوکیا را بر روی تلفنهای هوشمند تولیدی خود ندارد؛ با این وجود توجه به این نکته که مدیران نوکیا طی این مراسم بر ارزشمند بودن برند نوکیا و حفظ آن در سالهای آینده اشاره کردند، داستان را جالب تر می کند.
گفتنی است که نوکیا تقریباً سه روز پیش آمار فروش سه ماهه اخیر خود را منتشر کرد که بر مبنای آن مشخص گردید این شرکت پس از مدت ها مجدداً روندی صعودی را پیش گرفته و کسب درآمد را آغاز کرده است اما یکی از نکات مهمی که در این کنفرانس به آن پرداخته شد، این است که کمپانی نوکیا اعلام داشت نام “نوکیا” یکی از بزرگترین و مهم ترین دارایی های این شرکت محسوب می گردد و آن ها نمی خواهند این عنوان از بین برود.
از این رو بسیاری از کارشناسان براین باورند که قطعا استفاده از جمله “برند نوکیا برای ما ارزشمند است” در گفتههای مسئولان این شرکت، حکایت از طراحی نقشههای پنهانی این شرکت برای ورود مجدد نوکیا به بازار دارد؛ با این وجود و با توجه به اهمیت نام تجاری نوکیا در منطقه و جهان اگر قرار باشد که این کمپانی فنلاندی به تولید دوباره تلفن همراه روی آورد، باید منتظر استفاده مجدد از نام نوکیا باشیم! از طرفی نباید فراموش کرد که نام تجاری نوکیا، فرصتی است که با آن میتوان دوباره به بازار گوشیهای همراه بازگشت و از آن بهعنوان راهی میانبر استفاده کرد.
فراموش نکنید که نوکیا به دلیل قراردادی که با شرکت مایکروسافت امضا کرده، در حال حاضر نمیتواند از برند خود در بازار کسبوکار تلفنهای همراه استفاده نمایداما با توجه به سخنان مدیران جدید این شرکت، میتوان پیشبینی کرد که این کمپانی برای رسیدن به هدف خود، مدتی صبر پیشه کند. علاوه بر این با توجه به معرفی برنامه نقشه HERE نوکیا برای اندروید و هم چنین لانچر Z برای سیستم عامل متن باز گوگل (اندروید)، گمانه زنیهای در جهت تغییر سیاستهای شرکت نوکیا به سمت تولید گوشیهای اندرویدی جدید افزایش یافته است.
دیدگاه شما درباره بازگشت نوکیا به بازار گوشی های هوشمند چیست؟
منبع : PhoneArena
گفتنی است که نوکیا تقریباً سه روز پیش آمار فروش سه ماهه اخیر خود را منتشر کرد که بر مبنای آن مشخص گردید این شرکت پس از مدت ها مجدداً روندی صعودی را پیش گرفته و کسب درآمد را آغاز کرده است اما یکی از نکات مهمی که در این کنفرانس به آن پرداخته شد، این است که کمپانی نوکیا اعلام داشت نام “نوکیا” یکی از بزرگترین و مهم ترین دارایی های این شرکت محسوب می گردد و آن ها نمی خواهند این عنوان از بین برود.
از این رو بسیاری از کارشناسان براین باورند که قطعا استفاده از جمله “برند نوکیا برای ما ارزشمند است” در گفتههای مسئولان این شرکت، حکایت از طراحی نقشههای پنهانی این شرکت برای ورود مجدد نوکیا به بازار دارد؛ با این وجود و با توجه به اهمیت نام تجاری نوکیا در منطقه و جهان اگر قرار باشد که این کمپانی فنلاندی به تولید دوباره تلفن همراه روی آورد، باید منتظر استفاده مجدد از نام نوکیا باشیم! از طرفی نباید فراموش کرد که نام تجاری نوکیا، فرصتی است که با آن میتوان دوباره به بازار گوشیهای همراه بازگشت و از آن بهعنوان راهی میانبر استفاده کرد.
فراموش نکنید که نوکیا به دلیل قراردادی که با شرکت مایکروسافت امضا کرده، در حال حاضر نمیتواند از برند خود در بازار کسبوکار تلفنهای همراه استفاده نمایداما با توجه به سخنان مدیران جدید این شرکت، میتوان پیشبینی کرد که این کمپانی برای رسیدن به هدف خود، مدتی صبر پیشه کند. علاوه بر این با توجه به معرفی برنامه نقشه HERE نوکیا برای اندروید و هم چنین لانچر Z برای سیستم عامل متن باز گوگل (اندروید)، گمانه زنیهای در جهت تغییر سیاستهای شرکت نوکیا به سمت تولید گوشیهای اندرویدی جدید افزایش یافته است.
دیدگاه شما درباره بازگشت نوکیا به بازار گوشی های هوشمند چیست؟
منبع : PhoneArena
- ۹۳/۰۸/۱۱