قدمی به دنیای رایانه

خوش آمدید
قدمی به دنیای رایانه

من (مدیر وبلاگ)سهند رحمدل هستم ،
یک سمپادیم و در مدرسه ی حلی 6 درس میخونم :)
اگر تمایل به برقراری ارتباط دارید ،از طریق ایمیل زیر یا قسمت ارتباط با من ،میتوانید ارتباط داشته باشید.
sahandr39@gmail.com

نویسندگان

 

در حالی که این روزها سونی خود را برای معرفی Xperia Z4 آماده می‌کند، گمانه زنی ها پیرامون نسل بعدی پرچمدار سونی سونی اکسپریا Z5 نیز به گوش می رسد؛ با این وجود و در حالی که طرفداران سونی چشم به راه گوشی اکسپریا Z4 هستند، امروز شایعاتی پراکنده درباره اکسپریا Z5، Z5 Compact و Z5 Ultra نیز منتشر شد و شنیده‌ها حکایت از این دارد که سونی برای عرضه ششمین عضو از خانواده محبوب سری Z در سه ماهه چهارم 2015 برنامه ریزی کرده است.

براساس گزارشی که روز گذشته منتشر شده است، Z5 ،Z5 Compact و احتمالا Z5 Ultra اعضای جدید ششمین خانواده سری Z سونی هستند؛ همان طور که می دانید به طور معمول سونی محصولات رده بالای سری اکسپریا Z خود را هر شش ماه یکبار به روز می کند و از آن جایی که احتمالا سونی اکسپریا Z4 را در میانه‌های سال جاری میلادی روانه‌ بازار فروش خواهد ساخت، پیش بینی می شود که اکسپریا Z5 نیز در واپسین روزهای سال 2015 معرفی و عرضه گردد.

شایان ذکر است هنوز جزئیات زیادی در مورد Xperia Z5 Compact منتشر نشده است و در واقع به نوعی مشخصات فنی احتمالی این محصولات به در دسترس بودن چی پست اسنپدراگون 820 کوالکام بستگی دارد؛ زیرا که اگر جدیدترین محصول کمپانی کوالکام تا سه ماهه آخر سال 2015 آماده عرضه رسمی نشود، عرضه سونی Z5 احتمالا تا ژانویه 2016 به تاخیر خواهد افتاد.

در رابطه با اعضای نسل ششم که به آنها اشاره کردیم، مشخصات منتشره Xperia Z5 عبارت است از چیپ ستاسنپدراگون 820 و صفحه نمایش 5.2 اینچی QHD؛ هم چنین مشخصات منتشر شده از Xperia Z5 Ultra شاملچیپ ست اسنپدراگون 820، صفحه نمایش 6 اینچی QHD و حسگر اثر انگشت می باشد. از طرفی مدل های فوق دارای 4 گیگابایت رم LPDDR4 هستند و به نظر می‌رسد سونی برای Z5 به دنبال دوربینی با ویژگی‌های خاص خواهد بود.

اما شاید جالب ترین قسمت این گزارش مربوط به ظاهر این اسمارت فون می باشد و این منبع معتقد است که سونی در حال کار بر روی ظاهری جدید برای خانواده Z5 می باشد؛ از این رو پس از معرفی و عرضه Xperia Z4 احتمالا می بایست شاهد بهره‌گیری از زبان طراحی جدیدی توسط ژاپنی‌ها باشیم.

  • S.r

نظرات  (۱)

لطفاً شایعه نساز z4هنوز رونمایی هم نشوده
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی