قدمی به دنیای رایانه

خوش آمدید
قدمی به دنیای رایانه

من (مدیر وبلاگ)سهند رحمدل هستم ،
یک سمپادیم و در مدرسه ی حلی 6 درس میخونم :)
اگر تمایل به برقراری ارتباط دارید ،از طریق ایمیل زیر یا قسمت ارتباط با من ،میتوانید ارتباط داشته باشید.
sahandr39@gmail.com

نویسندگان
 
همانطور که می دانید کمپانی فنلاندی نوکیا بخش موبایل خود را کاملا به مایکروسافت فروخته است و عملا دیگر آن نوکیای گذشته را نداریم اما حال با گذشت یکسال از آن زمان احتمال دارد نوکیا سال آینده به بازار تلفن های همراه بازگردد؛ اگر به خاطر داشته باشید در اواخر دهه 90 میلادی و اوایل سال 2000، نوکیا یکی از دوست داشتنی ترین گجت های همراه جهان را معرفی کرد که هنوز هم از آن به عنوان بزرگترین گوشی تمام تاریخ یاد می کنند. گوشی نوکیا 3310 نخستین اسمارت فونی بود که ترکیبی از قیمت خوب و اندازه مناسب را به بازارهای زیادی ارائه کرد و این دستگاه قادر به ارسال پیام های متنی کوتاه یا همان SMS بود؛ هم چنین برای اولین بار بازی معروف مار Snake بر روی آن قرار داده شد.

بر اساس گزارش منتشره توسط وب سایت Recode نوکیا در حال تصمیم‌ گیری برای ورود به بازار مصرفی گوشی‌های موبایل در سال 2016 می باشد؛ البته فراموش نکنید که با توجه به قرارداد این کمپانی فنلاندی با مایکروسافت، تا پایان سه ماهه چهارم سال 2016 نمی تواند از برند خود بر روی هیچ موبایل جدیدی استفاده نماید که البته این محدودیت باعث نشده تا نوکیا یک تبلت با ظاهری مشابه آیپد مینی اما مجهز به سیسنم عامل اندروید را روانه بازار فروش نسازد.

Nokia N1 اولین تبلت اندرویدی نوکیا است که حدود دو ماه پیش و با قیمت 257 دلار در چین در دسترس مشتریان قرار گرفت؛ صفحه نمایش این تبلت مانند آیپد مینی اپل در اندازه 7.9 اینچ طراحی شده و دارای رزولوشن 1536 × 2048 پیکسل می باشد.

گفته می شود بر اساس شرایط موجود اسمارت فون نوکیا توسط این غول فنلاندی طراحی می‌شود ولی همانند تبلت N1 شرکت‌های دیگری آن را تولید خواهند کرد؛ اوجه به این موضوع که شایعه بازگشت نوکیا به بازار تلفن های همراه درست چند روز پس از این که نوکیا برای تصاحب شرکت تجهیزات مخابراتی Alcatel-Lucent به قیمت 16.6 میلیارد دلار اعلام آمادگی کرد به وقوع پیوست، داستان را جالب تر می کند.
  • S.r

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی