قدمی به دنیای رایانه

خوش آمدید
قدمی به دنیای رایانه

من (مدیر وبلاگ)سهند رحمدل هستم ،
یک سمپادیم و در مدرسه ی حلی 6 درس میخونم :)
اگر تمایل به برقراری ارتباط دارید ،از طریق ایمیل زیر یا قسمت ارتباط با من ،میتوانید ارتباط داشته باشید.
sahandr39@gmail.com

نویسندگان
ثبت شده در دیروز    17:23

 
بدون شک کمپانی اپل از غول های فناوری است که همیشه مورد توجه رقبای خود بوده و از این رو کمپانی های رقیب همیشه در تلاش بوده اند تا محصولات خود را به محصولات اپل نزدیک کنند تا از این طریق بتوانند توجه بیشتر کاربران را به خود جلب کنند. کمپانی چینی لنوو را عمدتا در بازار داخلی با لپ تاپ هایش می شناسیم؛ از مدل های خوش قیمت گرفته تا سری با کیفیت و گرانقیمت ThinkPad اما این تنها زمینه فعالیت لنوو نیست و درمجاورت آن و در دنیای گوشی های موبایل نیز برای خود جایگاه ویژه ای دارد. 

به تازگی تصاویر درز کرده از چین به وضوح نشان می‌دهد لنوو این روزها درحال ساخت گوشی هوشمندی است که طراحی آن کاملا از روی آیفون ۶ پلاس اپل تقلید شده است. در واقع و بر اساس گزارشات منتشره این شرکت در حال تدارک یک تلفن هوشمند اندرویدی با نام Sisley است که زبان طراحی این دستگاه بسیار شبیه به آیفون ۶ اپل می باشد؛ توجه به این نکته که اسمارت فون Sisley دو هفته پیش از TENNA نهاد صدور مجوز لوازم ارتباط از راه دور چین مجوز دریافت کرده است و اخذ مجوز از این نهاد معمولا به معنای فروش زودهنگام این محصول در چین خواهد بود، داستان را جالب تر می کند.

گفتنی است این شباهت تا جایی پیش رفته که از محصول جدید لنوو با عنوان " آیفون ۶ شماره دو" یاد می شود. در واقع Sisley گوشی هوشمندی است بر مبنای پلتفرم اندروید که ساختار و طراحی آن شباهت بسیاری به آخرین آیفون اپل دارد و حتی محل جایگیری دوربین و فلش هم یکسان بوده و ضخامت آن هم بر حسب اتفاق ۶.۹ میلی متر! و مطابق با آیفون ۶ می باشد. اطلاعات درز کرده از TENNA حاکی از آن است که این اسمارت فون دارای شاسی فلزی، صفحه نمایشی ۵ اینچی با رزولوشن ۱۲۸۰×۷۲۰ پیکسل، پردازنده چهارهسته ای ۱.۲ گیگاهرتزی (چیپ ست MediaTek)، رم ۱ گیگابایت، ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی قابل افزایش، دوربین عقب ۱۳ مگاپیکسل، دوربین جلوی ۸ مگاپیکسل و اندرروید کیت کت ۴.۴.۴ می‌باشد.

 

هنوز مشخص نیست که آیا لنوو قصد دارد این گوشی را وارد بازار جهانی کند یا فقط در بازار چین به فروش برساند اما آیا به راستی چنین الگو برداری در طراحی، درست است؟ به هر صورت باید صبر کنیم و ببینیم واکنش اپل چه خواهد بود؛ چرا که این شرکت در گذشته به مواردی کمتر از این هم واکنش نشان داده است.

منبع : GSMArena
  • S.r

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی